fredag 8. august 2014

Osloshopping

Det har blitt en del turer til Oslo i sommer, og siste turen ble det litt tid til å dille rundt i byen og gå innom en hel del fine butikker. Favoritter i Oslo er bl.a. Friends Fairtrade, Gutta på haugen og Røtter :-)


Kjøpte masse forskjellige pasta, sjokolade, lakris og kaffe... alt som er godt! Bl.a. rødvinspasta, forskjellige typer speltpasta og pasta av bokhvete. Dette kjøpte jeg på Røtter og Gutta på haugen. På Røtter fikk jeg også chips av kål og og tortillachips med sunne ingredienser fra Way Better Snacks, og på GPH fant jeg et spennende paprikakrydder. Var også innom Oliviers & Co en tur for å kjøpe olivenolje med chili og pesto med ristede mandler. Lakris fra Johan Bülow fikk også bli med hjem fra GPH, denne er forresten glutenfri :-) Der fikk jeg også tak i en helt sykt god snacks av mandler i sjokolade mer lakrispulver... wow! Anbefales! Tok også med litt Divine sjokolade fra Friends Fairtrade. Der har de forresten Nespresso-kapsler som er nedbrytbare, hurra! Har så dårlig samvittighet for all kapselkaffen jeg drikker som ikke kan resirkuleres eller brytes ned i naturen. Kjøpte også en god kaffe på Kaffebrenneriet, men den mista jeg :-( Var også innom Indiska en tur og kjøpte søte sommerfugler og et kjempefint skjerf, nå som det snart er høst. Nå gleder jeg meg til å spise masse god mat! :-) Kommer etterhvert med noen tips til hvor du kan spise god (og billig) vegetarmat i Oslo, woho :-)

2 kommentarer:

  1. Mine favorittbutikker :) jeg skal til Oslo om en liten uke, og gleder meg SÅNN til å handle på Røtter, gutta på haugen, Helios, og alle de finne innvandrerbutikkene (plutselig usikker på om det kalles innvandrer butikker..? Utenlandske butikker?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Herliiiig :D Var innom Røtter igjen idag, ble selvfølgelig mye mer enn det som stod på handlelista ^^ Er også usikker på det der... noen kan man jo kalle Asia-markeder, men innvandrerbutikk er liksom så inngrodd at jeg sier det uansett om det ikke er helt politisk korrekt. Håper bare ingen blir fornærmet :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)