fredag 12. september 2014

Intervju med Cuponation

For noen dager siden ble jeg intervjuet om bloggen min og spurt om mitt beste sparetips (på kjøkkenet). Flere andre flinke matbloggere ble også intervjuet, og her er det mange gode sparetips å finne! :-) Alle intervjuene finner du hos Cuponation her. Deler mitt intervju videre her:

"De er grønne, de er sunne og de sparer penger på det. Stadig flere nordmenn tiltrekkes av de grønne matbloggerne. Så hvordan sparer de egentlig penger på å være sunn? VeganMisjonens Jane H. Johansen får daglig flere tusen lesere og kan få tittelen «årets matblogger». Her plukker hun ut sine favorittbloggere!

Mariasmat.blogspot.no – En blogg til å avkrefte myter
Bloggen er enkel å forstå. Og enkel å like. Maria Uldahl har vært vegetarianer siden 2009 og i løpet av få år blitt en ekspert. Daglig deler hun sin hverdagsmat og produktanmeldelser. Bloggen er også preget av temaer som dyrevern og kattepuser.


­­
–Det har vært en reise fra å vite veldig lite til å bli en stor interesse.
Foto og tekst er en av hennes lidenskaper, og hun kombinerer dette sammen med å inspirere folk til å spise mer grønt.
­–Jeg  får massevis av mer eller mindre rare spørsmål om kostholdet mitt, bloggen er et sted jeg kan fortelle, forklare, avkrefte myter og forhåpentligvis inspirere flere til å velge mat uten kjøtt. Jeg får masse positive tilbakemeldinger. Da føler jeg at jeg bidrar til en bittelitt bedre verden!
Bloggen er enkel å fortstå, og presenteres med fristende bilder. Du finner alt fra avanserte retter til enkle hverdagsmenyer.
–Hovedsakelig er det billig, sunn og enkel mat – det jeg selv liker å lage i hverdagen. Innimellom eksperimenterer jeg med mer fancy matretter, baking og kakedekorering. Jeg elsker å lage kjappe curryer eller gryteretter basert på kokosmelk, godt krydder, grønnsaker, belgfrukter og litt tofu eller sopp.Jeg skriver også innlegg om kosthold, trening, miljø og dyrevern. Bloggen skiller seg litt ut med refleksjoner fra min egen hverdag også. 

Marias beste sparetips – planlegg!
–Mitt beste sparetips er å planlegge! Hver helg skriver samboeren min og jeg en matplan for uka hvor vi planlegger alle middager. Deretter tar vi en stor handletur hvor vi handler inn alt til uka, unntatt ferskvarer. Vi følger også med på tilbudene til nærbutikkene våre og handler gjerne inn ting som pasta, taco og hermetikk på 10-kroners marked og lignende. På denne måten klarer vi å presse prisen for en middag ned i 25 kroner hver om vi går inn for det!"


De andre bloggerne som ble intervjuet er:
Greenbonanza.com – En relativt ny blogg med masse fristelser 
Veggis.samaraga.com – Den eneste veggisbloggen på nynorsk. I hele verden
Veganslife.com – En million supper og gryteretter
Vegetarbloggen.com – en av Norges mest populære veganblogger
Veganeren.com –  En tradisjonsrik blogger som elsker pizza
Basiskmat.com – Personlig. Åpen. Og helsevennlig
Og selvfølgelig Veganmisjonen.com som skrives av Jane H. Johansen :-)

Jeg følger alle disse bloggene og anbefaler virkelig å ta en kikk innom hver og én av dem!

2 kommentarer:

  1. Jeg leste intervjuet med dere tidligere i dag- synes det var kjempebra!! Jeg synes det er så fantastisk at grønn mat og miljøvennlig livsstil er så i tiden og at flere og flere velger å leve grønnere.
    God helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, takk! Helt enig, er kjempegøy med oppmerksomhet rundt en grønnere livsstil :D Gooood helg!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)