torsdag 19. februar 2015

Minidrivhus i vinduskarmen - perfekt til friske urter!

Hei og hopp! :-) Jeg har fått meg et skjønt lite drivhus til å ha i vinduskarmen. Der vi bodde i fjor hadde vi balkong med plass til en liten grønnsakshage, men nå bor vi i en 2-roms leilighet uten balkong eller hage. Det vi derimot har er dype vinduskarmer og stooore vinduer som jeg håper vi kan dyrke noen planter i :-)

Midlertidig løsning med "selvvanningspotter" av kjøkkensvamp ;-)

Dette drivhuset kjøpte vi på Ikea. Jeg synes det er så herlig! Det virker ikke særlig robust, men til pynt i vinduskarmen fungerer det nok veldig bra. Her ser dere noen flere typer minidrivhus:

Ikea Socker Minidrivhus, se mer her.
Ikea PS 2014 Minidrivhus, se mer her.
Ikea Vindruva Minidrivhus, se mer her.
Clas Ohlson minidrivhus, se mer her.
Willab Garden minidrivhus, se mer her.
Plantasjen minidrivhus, se mer her.
Bilder fra produsentenes nettsider. Klikk på bildene for å komme til nettsidene.

Det øverste fra Ikea er det jeg har i vinduet nå Det nederste fra Plantasjen har jeg også, men bruker det ikke nå. Det passer kanskje best som en spirekasse hvis du vil starte såingen tidlig.

Herlig å få noe grønt inn i leiligheten, spesielt når man bor midt i byen!

2 kommentarer:

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)