mandag 20. april 2015

Urban kjøkkenhage

Nå har våren virkelig kommet, med sol, varme, fuglekvitter, blomstrende trær og spirende planter :-) Jeg bor i en liten 2-roms, men vil allikevel ordne meg med en liten kjøkkenhage. I fjor hadde vi en deilig balkong og kunne derfor plante en del, men i år har vi hverken balkong eller hage. Derfor blir kjøkkenhagen ca. like stor som vinduskarmen ;-) I minidrivhuset fra Ikea har vi hatt urter siden februar, basilikumen trives godt her!


Akkurat her ser det kanskje litt stusselig ut, men jeg har kjøpt noen fargerike blomsterpotter som urtene står i nå. De heter Papaja og er også fra Ikea. Svampetrikset med å legge en fuktig svamp under potten fungerer forresten strålende! Nå har jeg noen små, kvadratiske svamper som kan skjules i potta. Tommelen opp for hjemmelaget selvvanningspotte!


Til bursdagen fikk jeg en spirekasse som skal bli brukt flittig.


Og i denne fine potta fra Ikea kommer det babyleafs og plukksalat. Bildet er lånt fra Ikeas nettsider.


Det er mye du kan få til selv på liten plass :-) Du kan komme langt med en lys vinduskarm eller varm krok på balkongen eller i hagen. Kjøp gjerne et minidrivhus, de kommer i forskjellige størrelser som passer både i vinduet eller noe større til balkongen. En spirekasse eller urtepotte har alle plass til!

Her finner du alle mine innlegg med stikkordet kjøkkenhage.

2 kommentarer:

  1. <3 så fint det har blitt allerede :D Gleder meg til oppdateringer :) x

    SvarSlett
    Svar
    1. :D
      Det er så gøy, hver gang jeg kikker i salatpotta har det skjedd noe siden sist :D Nå kommer det små, søte spirer opp allerede etter 3 dager ^^

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)