lørdag 20. juni 2015

Bringebær- og lakrissmoothie

Bringebær og lakris - en fantastisk smakskombinasjon! Dette er min favorittsmoothie for tiden
 Lakrispulver får du bl.a. fra Økosjokolade eller Johan Bülow, det kan kjøpes på flere helsekostbutikker og alternative matbutikker. Coconut dream er en ris- og kokosmelk som har veldig god smak, men du kan godt prøve med en annen type plantemelk hvis du ikke finner akkurat denne. Det er cirkamål, jeg pleier egentlig aldri å måle opp og veie ingrediensene når jeg lager smoothie.


Du trenger:
1 dl coconut dream
1/2-1 ts lakrispulver
50 frosne bringebær

Bland alt godt i en blender, og nyt!

PS: Har du høyt blodtrykk bør du være forsiktig med lakrisinntaket.

8 kommentarer:

  1. Hørtes utrolig digg ut!! God sammer =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er kjempegod :D God sommer:)

      Slett
  2. mmm... sikkert helt nydelig på smak :)

    SvarSlett
  3. Nam så deilig! :D Her borte i Glasgow fant jeg lakrispulver i Tiger butikken :) Takk for oppskrift :D xx

    SvarSlett
  4. Dette må jeg teste! I butikken ligger det ny rosa Kick lakris med bringebærsmak like ved kassa, og jeg må lukke øynene ved passering. Men dette må jo duge bra som erstatning! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, du høres jo akkurat ut som meg! Denne er midt i blinken når man får lakriscravings! :D

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)