mandag 31. august 2015

Favorittwrap!


Dette er min favorittwrap til lunch og niste! Den kan også kuttes opp i porsjonsbiter og settes på bordet hvis du f.eks. skal servere lunch eller tapas. Fylt med grønnsaker, avokado og Quorn, som er en god proteinkilde. En mettende og næringsrik lunch :-)

Hvor mange? 2 wrapsHvor lenge? 20 min
Vegansk? Nei, lakto-ovo-vegetar.

Til 2 wraps trenger du:
2 speltlomper
1 Quorn filet*
1/2 liten avokado
1/4 rød paprika eller søtpaprika
Noen blader crispisalat
En bit agurk
Kremost naturell
Olje, salt og pepper

*Quorn er et proteinrikt vegetarisk alternativ til kjøtt, laget av mycoprotein. De fleste sier det minner om kyllingfilet. Finnes på helsekost eller velassorterte dagligvarebutikker. Se i frysedisken, de står ofte sammen med allergiprodukter.

Stek Quornfileen i litt olje i ca. 10 minutter. Krydre med litt salt og pepper. Avkjøl.

Skyll grønnsakene i rent vann. Smør speltlompene med kremost. Legg i salatblader. Kutt grønnsakene i tynne stengler/skiver og legg dem i lompene. Kutt den avkjølte Quornfileen på langs og legg i lompene.


Rull sammen og legg wrapsene i nisteboksen, eller kutt opp og server på fat :-)

 

♥ Tips: Bruk gjerne laktosefri kremost og/ eller glutenfrie lomper.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Do it! :-D Tofutti (?) og soyafilet, så har du en vegansk variant!

      Slett
  2. Perfect avocado <3
    Wrapsene ser veldig gode ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykken stiger når man finner fine avokadoer <3

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)