onsdag 7. oktober 2015

Bokanbefaling: Naturlig godt med Ragnhild Nordrum


Bokanbefaling: Ragnhild Nordrum skriver en blogg som jeg har fulgt lenge, den finner du her. Nå har hun gitt ut et hefte med en samling av sine beste oppskrifter på vegansk rawfood. Hun skriver også om sin egen livsstil og veien til det kostholdet hun har i dag.

I heftet finner du mange fristende oppskrifter og fine bilder. Jeg ble så sulten første gangen jeg leste i det at jeg måtte rett ut på kjøkkenet for å lage mat :-) Her er det både middagsoppskrifter, småretter, dessert og snacks, men du finner ingen "tomme kalorier". Alt er nemlig laget av næringsrike råvarer. Ragnhild studerer faktisk ernæring, og blander på en fin måte inn fakta om ernæring med sin egen kostholdsfilosofi.

Noe som fascinerer meg er hvordan mennesker som studerer og kanskje jobber med det samme faget (ernæring) kan ha så forskjellige oppfatninger av hva som er sunt og riktig. Det jeg liker godt med Ragnhild er at hun forteller hva som føles riktig for henne og den lille sønnen hennes, uten å påstå at alle må spise på samme måte. Allikevel ønsker hun å inspirere oss til å velge mer vegetarisk og rå mat. Jeg tror en miks av rå og varm mat er det beste, og jeg er såklart enig med Ragnhild i at folk burde velge mer vegetarisk!

Anbefaler heftet til alle som er nysgjerrige på rawfood og vegansk matlaging, og som ønsker tips og råd på veien mot et "grønnere" kosthold.

2 kommentarer:

  1. Fin liten bok anbefaling, og det heftet har jeg også! Kjempemasse spennende mat der, og ALT jeg har laget fra heftet har vært en sikker vinner. Den veganske og raw sushi miksen hennes er original og spennende :D For ikke og snakke om de gode basis oppskriftene og de helt ufattelig gode dessertene! x

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du har laget så mye derfra, da :D Får vann i munnen bare av å tenke på dessertene <3

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)