mandag 4. januar 2016

Vinn den nye lavFODMAP boka! (avsluttet)


Vinneren av konkurransen er trukket. Gratulerer til Elisabet!

Visste dere at det har kommet en helt ny lav-FODMAP kokebok? Frisk forlag har gjennom "Folkets favoritter" har samlet inn over 100 oppskrifter fra hobbykokker landet over. Og vet dere hva? Jeg er en av dem! På side 111 i boka finner du min oppskrift! Det er så gøy :-) Og flere steder i boka finner du oppskriftene til min storesøster, Kristina. Hun skriver også en matblogg, som du finner her. 

Les videre for å finne ut hvordan du kan vinne et eksemplar av den helt nye boka!

I Folkets Favoritter er det oppskrifter på mye forskjellig. Middag, kake, suppe, søtsaker, saus, tilbehør osv - alt du trenger. Alle oppskriftene er tilpasset mennesker som følger en lav-FODMAP diett. Det betyr at maten er ekstra snill med magen til de som har irritabel tarm. Oppskriftene har blitt dobbeltsjekket av kokk og ernæringsfysiolog før de havnet i kokeboken. Du finner også en praktisk oversikt over FODMAPs i matvarer. Det at oppskriftene er lavFODMAP betyr ikke at du med en mer normal fordøyelse ikke kan ha glede av dem - her er det oppskrifter som passer for de fleste! Det passer bare ekstra godt for dem med irritabel tarm. Mye er gluten- og laktosefritt, for dem som tenker på det :-)

Hvis du vil lære mer om lav-FODMAP dietten, så kan du lese dette innlegget.

Det har seg sånn at jeg har et eksemplar av boka som jeg ønsker å gi bort til en leser!

For å være med i konkurransen må du legge igjen en kommentar under dette innlegget. Enkelt og greit! Husk å få med kontaktinfo (e-mail adresse). Du må skrive e-mailadressen din eller annen kontaktinfo i selve kommentaren, eller eventuelt sende meg en mail på maria_uldahl(alfakrøll)hotmail.com. Jeg trekker en vinner blant kommentarene søndag 10. januar 2016. Du må ha en norsk adresse hvor boka kan sendes hvis du vinner.

Lykke til! :-)

10 kommentarer:

  1. Jeg vil veldig gjerne vinne :D ninabakke@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Ja takk :) r_mbb@hotmail.com

    SvarSlett
  3. Jeg sliter med magen pga medisiner og denne boken høres helt topp ut :)

    mvh
    Kjerstin
    wilak@online.no

    SvarSlett
  4. Yay, har ventet på dette �� ❤ karenmliane92@gmail.com

    SvarSlett
  5. Vil gjerne være med i trekningen :)

    marie_cisv@yahoo.no

    SvarSlett
  6. Jeg ønsker meg den boka.
    Karin.Bendixen@gmail.com

    SvarSlett
  7. Har sååå lyst på den ! #krysserfingrene mjau9261(alfakrøll)hotmail.com

    SvarSlett
  8. Hei Maria! Fin blogg du har, er stadig innom for å få litt inspirasjon. Er nå i gang med prosjektet "kjøttfri" januar, for å bli litt mer kreativ i matveien. Jeg vil gjerne vinne boka, mailen min er amandaoiestadnilsen@gmail.com :)

    SvarSlett
  9. Så kult at du har fått bidra!! Jeg vil gjerne vinne, det hadde vært spennende å lære mer om LavFodmap :)
    ragnhildnordrum@hotmail.com

    SvarSlett
  10. Gratulera Maria❤️
    Ja denne boka hadde hjelpt mykje til i kvardagen min no merke eg!❤️

    Fridatsverdrup@hotmail.com

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)