onsdag 30. mars 2016

Mitt påskeegg og påskeferien

Hei folkens! Håper dere alle hadde en fin og avslappende påskeferie. Jeg har skikkelig trøbbel med nettet hjemme, og har derfor ikke fått blogget. Instagram klarer jeg heldigvis å oppdatere, så følg meg gjerne der. Nå er jeg tilbake på høyskolen og her er det internett som fungerer, hurra.

Før påska har det vært mye debatt om smågodt og sukker. Jeg gidder ikke hive meg inn i den debatten akkurat nå, men tenkte å vise dere hva som lå i mitt påskeegg (ja, jeg får fortsatt påskeegg) og påskeegget jeg gav til kjæresten :-)

Jeg er av typen som setter mer pris på én god sjokolade enn 100 billige. I stedet for å kjøpe smågodt for 50 kr kjøper jeg én sjokolade til 50 kr. Dette har nok foreldrene mine skjønt, for i påskeegget var det deilig sjokolade med lakris fra Summerbird. I tillegg var det litt påskepynt, lakrisstang, kyssepastiller , økologisk vin og en Iron Maiden øl fra pappa - etter en småfrekk kommentar fra meg om at det alltid er guttene i familien som får øl. Jenter kan da også like øl (og metal, for den saks skyld). Hvis dere synes innholdet i påskeegget var litt vel overdådig så kan jeg si at det var også en del av bursdagsgaven min. Så noe sparer jeg til april, når jeg har bursdag.


Til kjæresten gav jeg en øl fra Nøgne Ø, en sjokolade fra Kaffebrenneriet og Kaffebrenneriets påskekaffe 2016. Han ble glad og overrasket :-) (Takk for hjelpa, C)


Innser at det ble en del alkohol i disse påskeeggene. I det siste har jeg lagt meg på en linje hvor jeg ikke gir bort alkohol i gave. Men i påskeegget til kjæresten synes jeg godt det kan ligge en god øl.


Påskeferien ble dessverre litt halvveis fordi jeg ble skikkelig gørrforkjøla. Dermed ble store deler av ferien tilbragt på sofaen eller i senga. Men jeg fikk noen fine dager hjemme på Sørlandet, og deretter noen fine dager i Oslo.


Hadde dere en fin påskeferie, og fikk dere noe godt i påskeegget?

PS: Vi fikk også smågodt tidligere i uka og det er allerede spist opp ;-)

4 kommentarer:

  1. Så kjekt! Er enig med du! Noe skikkelig godt er bedre enn en hel pose full! Selv fikk jeg litt mye, da kjæresten valgte og gi meg êt type egg for hvert år han har kjent meg, så da ble det Lindt, Kinder, Mini Eggs og ekte frittgående hønseegg, haha kreativt var det iallefall :)
    Ser ut til at du har hatt en toppers påske på tross av forskjølelse, en flaske vin med sin kjære og et par øl er da ikke så mye :) Lov og kose seg litt :) xx

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, så kreativ kjæreste du har da :D Heldig du er. Absolutt viktig å kose seg litt <3

      PS: så gøy at du sier "enig med du", haha! Trodde bare folk fra Lillesand (hjembyen min) sa det...

      Slett
  2. For et flott påskeegg <3 Kvalitet over kvantitet any day!!
    Så kjedelig å ikke være i form i påsken. Håper du har kost deg likevel, og fått ladet opp batteriene litt likevel :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ble så glad for det :D

      Fikk såklart kosa meg en del, men ble noen dager på sofaen :/

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)