lørdag 14. mai 2016

Konkurranse: vinn økologisk sjokolade!

Deler av innlegget er sponset av Økoland.

Konkurransen er avsluttet.

Hei, alle sammen! Endelig tid for en ny konkurranse. Denne var egentlig planlagt i april, men tida har rett og slett løpt fra meg. Det har vært mye på gang, og flere ting å være glad for! Jeg feiret 24-års dagen min i april, og 7 år som veggis. Foodiebox har blitt lansert, dette er jeg virkelig stolt over og vil fortelle dere mer om i et eget innlegg senere. Nå i mai feirer jeg 5 fine år med kjæresten min, som egentlig er travelt opptatt med å skrive masteroppgave i design. Jeg er fulltidsstudent og har hatt en eksamen i april og en ny kommer nå i juni, og på siden av dette prøver jeg altså å oppdatere bloggen jevnlig. Jeg har også søkt og fått sommerjobb. Det er hektisk, men jeg liker det!

Jeg ser jo at dere er innom bloggen og liker ting på facebook og instagram, men jeg skulle så gjerne visst litt mer hva dere synes om det jeg skriver. Da jeg startet bloggen var det fordi jeg fikk så mange spørsmål om hva jeg spiser som vegetarianer. Det var først og fremst for å vise til venner og familie, men etterhvert har jeg fått flere følgere, faste lesere og folk som bare klikker seg inn innimellom. Min interesse for mat og kosthold har bare blitt større, og bloggen er et fint sted å dele denne interessen. Ønsket mitt er at vi kan dele en felles interesse for mat og kosthold her inne, ikke bare enveis- kommunikasjon fra min side. Så hvis du prøver ut en av mine oppskrifter, vær så snill å legg igjen en kommentar! Da blir jeg så glad! Si gjerne hva som funket, hva som ikke funket, om du gjorde noen endringer, hva du syntes om smaken, kanskje du har noen tips til en bedre oppskrift?

For å gi dere et lite spark bak kommer jeg nå til å ha en konkurranse! Jeg vil gjerne be dere om å legge igjen en kommentar under dette innlegget, hvor dere gir meg tilbakemelding på hva dere egentlig synes om bloggen min. For eksempel om du har en favorittoppskrift, eller om det er en oppskrift du har prøvd som ikke funket. Kanskje det er noe du har lyst til å lese mer om, som surdeigsbaking eller kosthold og ernæring? Burde jeg ha en spørsmålsrunde eller noe slikt? Videoer? Har du noen tanker om designet, hvordan bloggen kan bli mer brukervennlig, språket, bildene, råvarene og så videre... fyr løs! Du trenger ikke skrive en lang kommentar altså, og ikke vær redd for konstruktiv kritikk.

Som takk for tilbakemeldingene vil jeg gi noe tilbake. Den kommentaren jeg liker best, som jeg føler at gir meg best tilbakemelding, kommer til å få en kjempefin gave! I tillegg kommer jeg til å gi bort trøstepremie.


Hovedpremien er alle disse sjokoladene fra iChoc! Dette er den nye veganske & økolgiske sjokoladen fra Vivani, et merke jeg har blitt veldig glad i. Sjokoladene kommer fra www.okoland.no, en nettbutikk med masse økologiske matvarer, husholdningsprodukter m.m. Jeg kommer også til å legge noen andre overraskelser i hovedpremien, så dette blir en skikkelig goodiebag!

iChoc er det nye merket for de som ikke tåler kumelk, er veganere eller rett og slett bare ønsker seg nydelig sjokolade. Bak det nye merke står skaperne av det kjente økologiske merke Vivani. Ingen kunstige tilsetningsstoffer er brukt. Produktet er pakket i miljøvennlig emballasje, plastfilmen er faktisk laget av cellulose fra tre. Råvarene er fra økologisk landbruk og kakaoen er kjøpt fra bønder i Den dominikanske republikk gjennom rettferdig handel. Sjokoladene er melkefrie, men kan inneholde spor av melk og gluten - og noen inneholder nøtter.

Trøstepremien er også iChoc sjokolade, såklart ;-)

Så, altså; legg igjen en kommentar under dette innlegget (husk, si noe om bloggen), husk e-mail adresse, så er du med i trekningen av deilig, økologisk & melkefri sjokolade!

Konkurransen varer i to uker fra og med i dag. Jeg trekker altså en vinner 28.05.16. Du må ha en norsk adresse hvor gaven kan sendes. Husk å få med kontaktinformasjon (email) i selve kommentaren! Du kan også sende meg en mail på maria_uldahl(alfrakrøll)hotmail.com eller skrive til meg via facebook hvis du ikke ønsker å skrive mailadressen din i kommentarfeltet. Det er helt OK å være anonym, men jeg må jo vite hvem du er for å sende deg gaven hvis du vinner. Hvis jeg ikke får tak i vinneren fordi personen ikke har gitt meg kontaktinfo må jeg trekke en ny.

Nå håper jeg på mange gode tilbakemeldinger - fyr løs :-)

11 kommentarer:

  1. Så gøy å høre at du har så mye å feire i livet ditt! Gratulerer med alt <3

    Jeg liker veldig godt at du kommer med innlegg hvor du har fokus på noe som er viktig i feks. vegetarisk kosthold, sånn som innlegget om jern. Dette er informativt og hjelper nok mange til å bli kjent med og tryggere på et vegetarisk kosthold! I tillegg liker jeg at du har startet med surdeigsoppskrifter, kunne gjerne hørt litt mer om det :) Og fortsett med oppsummeringene fra hver måned hvis det lar seg gjøre ;) De er veldig greie og fine!

    God langhelg og17. mai!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fin tilbakemelding, Julie! Jeg vil gjerne sende deg noe digg sjokolade i posten! :-) Ta kontakt innen 9. juni slik at jeg kan få adressen din.

      Slett
  2. Nam, jeg elsker sjokolade og velger alltid å lage den selv eller kjøpe god kvalitet på helsekost ol. :) Nå som jeg ammer er det ekstra godt med sjokolade da jeg trenger mer kalorier :D ninabakke@hotmail.com

    Gratulerer med dagen som var og som veganer :D

    SvarSlett
  3. Jeg er veganer og får mye inspirasjon fra matbloggen din, besøker bloggen din hver dag fordi du har gode oppskrifter med fristende bilder :) Jeg vil veldig gjerne få vegansk sjokolade! Karolinee-h@hotmail.com

    SvarSlett
  4. Dette er første gangen jeg besøker bloggen min, så jeg kan nok ikke si så mye mer enn førsteinntrykket. Men jeg har bare positivt å si :) Synes selve bloggsiden din ser så profesjonell og innbydende ut. Du tar utrolig fine bilder og oppskriftene ser bare så fristende ut. Ser med en gang at dette er en blogg jeg kommer til å titte innom ganske ofte, du inspirerer.

    E-posten min er mary.95@live.no i tilfelle jeg skulle være heldig nok til å motta herlig sjokolade :D

    SvarSlett
  5. ÅH for en give away. Jeg er med!
    Jeg synes bloggen din er så fin, og har fulgt deg lenge. Liker godt en blanding av oppskrifter og innleggene du skriver om kosthold/helse. Videoer hadde jo vært kjempegøy. Du tar flotte bilder, og ja.. alt er bra :)

    SvarSlett
  6. Rart ikke flere har hevet seg på, når premien er sjokolade. Jeg er innom bloggen innimellom, og syns det er bra at du i tillegg til oppskrifter også poster om innkjøp og ukeshandel. Det bidrar til å få fram at det å spise vegetarisk og vegansk ikke trenger å være tungt og vanskelig eller er avhengig av masse spesialvarer, men at man får det meste man trenger på matbutikken på hjørnet. Min e-post er saramauland(at)yahoo.co.uk

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fin tilbakemelding, Sara! Jeg vil gjerne sende deg noe digg sjokolade i posten! :-) Har sendt deg en mail. Ta kontakt innen 9. juni slik at jeg kan få adressen din.

      Slett
  7. Jeg fant bloggen din nå akkurat via et tips på et forum, hvor jeg spurte etter gode veganske og vegetariske matbloggere. Har nå snoket litt rundt en stund, og sitter alt i alt med et godt inntrykk!

    Du tar gode bilder, men lar være å drukne hvert innlegg i hundre-og-ørten unødvendige bilder av samme ting. Det er veldig digg, så slipper man å scrolle så mye. Matrettene ser fristende ut på bildene, og oppskriftene ser veldig overkommelige ut. Jeg liker f.eks. at du i en oppskrift som krever quinoa tar deg tid til enkelt å forklare hvordan man vanligvis koker quinoa — det er jo en typisk ting man lett kan feile på, og så blir quinoaen en suppete grøt i stedet.

    Jeg liker også godt innleggene med bilder av storhandel, dette var nytt for meg! Gøy å få «snoke» litt på hva andre kjøper inn og andres handlevaner, både morsomt og inspirerende :)

    Jeg personlig synes det er litt forstyrrende at innleggene åpnes som «pop-ups», men kanskje er det en vanesak.

    Jeg ønsker meg også at oppskriftene enda mer tydelig skiller mellom hva som er selve hovedingrediensene og hva som er smak og tilbehør. Altså skille mellom hva som er «maten» og det man egentlig spiser, og alt det andre. Dette er noe som gjelder ALLE matbloggere og oppskrifter da. Det jeg mener er at f.eks. egg, grønnsaker, quinoa osv. skilles fra ingredienser som hvitløk, krydder, chili og andre ting som ikke metter eller gir nevneverdig med næring, men som er mer «prikken over i-en» i oppskriftene. På den måten ser man fort om det er en type rett man kan eller vil spise, om det er med ingredienser man har i kjøleskapet osv. :)

    Ellers tipp topp tommel opp, kommer til å abonnere på denne bloggen inne på Bloglovin'.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fin tilbakemelding, Tonje! Jeg vil gjerne sende deg noe digg sjokolade i posten! :-) Ta kontakt innen 9. juni slik at jeg kan få adressen din.

      Slett
  8. Jeg vurderer å prøve ut vegetarisk kost, men er usikker med tanke på å få i meg de rette næringsstoffene. Skulle gjerne ønske meg mer informasjon om protein-, mineral-, og vitamininnhold og lignende i de ulike oppskriftene, bortsett fra det får du vegetarisk mat til å se frisende ut og det skal bli spennende å følge deg videre.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)