mandag 7. november 2016

Oktober på bloggen

Aaaah jeg er så forkjølet atte hjelp! I går var bihulene verst, i dag føles det som det har flyttet seg ned til halsen. Lørdag la jeg meg tidlig, våknet søndag rundt klokken 8 etter å ha sovet i cirka 10 timer. Husket at jeg stod opp, og så husker jeg egentlig ikke noe før jeg våknet igjen rundt klokka 11. Helt fjern! Bihulebetennelse og forkjølelse kan virkelig ta på, altså. Så hvis dere lurer på hvorfor det har vært stille her noen dager er dette altså grunnen. Jeg er forresten flinkere til å oppdatere instagram, så følg meg gjene der; @mariauldahl


På fredag jobbet jeg på Norsk Forening for Ernæringsfysiologers sitt høstseminar, og brukte egentlig all energien min på det. Resten av tida har jeg tatt totalt fri. Det har blitt binge watching av The Killing på Netflix, grønn te med sitron og masse honning, paracet, otrivin, varmende gryteretter. Matlysten har heldigvis ikke forsvunnet!

Min fantastiske kjæreste har brukt helga på å legge gulv i leiligheten. Det blir SÅ fint, gleder meg utrolig mye til vi er ferdig med de basic tingene som gulv og vegger. Da ser man likom hvordan leiligheten faktisk kommer til å se ut. Møbler, dekor osv. kommer når det kommer. Det kan man ikke tvinge frem. De tingene vi faktisk er glad i er jo de som har dukket opp underveis, ikke de vi har panikkhandlet på IKEA hver gang vi har flyttet inn i en ny leilighet.


Men nok om det! Nå som november er her får vi ta en liten oppsummering av oktober. I september skrev jeg at jeg hadde en travel måned foran meg med mye på planen, og det var jammen sant! Lav-FODMAP var tema på bloggen, og jeg var to turer til Skottland. Jeg ble intervjuet av Extra om middagsplanlegging, og jeg fikk teste ut nettbutikken Dyrket.no som jeg likte veldig godt! På skolen har jeg hatt eksamen i statistikk og vitenskapelig metode, hjemme har vi blitt ferdige med oppussing av hybelen.


Månedens mest populære nye innlegg
❤Direkte fra bonden til min kjøkkenbenk

Oppskrifter
❤Lav-FODMAP tacofredag!
❤Pai med fetaost og spinat
❤Lys glutenfri paibunn
❤Grov glutenfri paibunn
❤Ovnsbakt potet og søtpotet
❤Smakfull lav-FODMAP tomatsaus
❤Moussaka med pinjekjerner (nam!!!)
❤Lav-FODMAP tomatsuppe med masse smak
❤Surdeigskanelboller

Andre innlegg
❤Storhandel og intervju med Extra
❤Skottland 1
❤Direkte fra bonden til min kjøkkenbenk
❤Mer om Dyrket.no
❤Oppussing av hybel ferdig!


Nå skal jeg lage meg en kopp te og se videre på The Killing. Det er så fint med sol og snø ute, så hvis jeg orker skal jeg tusle en liten tur i nabolaget etterhvert. Heldigvis har jeg to små potepøbler til å holde meg med selskap :-) Ønsker deg en fin start på uka!

3 kommentarer:

  1. God bedring <3
    Synes det er utrolig imponerende at det gjør alt i leiligheten selv. Det er ikke bare-bare. Og enig- det beste er å bare pynte med de tingene man er glad i, og IKKE kjøpe nytt. Jeg har blitt veldig streng på dette de siste årene, og kjøper sjeldent eller aldri "ting". Synes mindre er bedre.
    Klem til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk gode du:-)
      Det er litt av en jobb, men sååå tilfredsstillende å se resultater!
      Ha en fin kveld!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)