mandag 9. januar 2017

Ukens storhandel 2-17

God mandag! Håper du har hatt en fin start på uka. Jeg har ordnet og styrt litt i leiligheten. Vi ryddet på boden i helga, puh! Men det er fortsatt ikke helt som det skal, mye som skal sorteres og finne sin plass enten i leiligheten eller på boden. Men vi nærmer oss virkelig noe bra, og trives så godt i den nye leiligheten.

Denne uka blir egentlig den første normale uka i året for min del. I dag har jeg planlagt middager og handlet inn fram til fredag, og jammen har jeg gjennomført årets første treningsøkt. Ikke verst! Her har dere noen glimt fra handleposene mine:



Ja, og så var det tomatene da... det var nemlig kronersmarked på Meny, og jeg kan ikke motstå tilbud på hakkede tomater! Dette går det MYE av på mitt kjøkken, hehe. Og jeg vil helst ha Mutti, selv om de er tre ganger så dyre som de billigste tomatene. Sooo this happened...


Klarte jo nesten ikke å bære det hjem, hehe.

Ukens meny blir:

Smakfull vegetarlasagne - oppskrift her!
One pot pasta - oppskrift kommer!
Ovnsbakte bønner med mye godt
♥ (Helgematen er ikke bestemt...)

Middagsrester og salat i nisteboksen
Skyr og surmelk
Hjemmelagde knekkebrød - oppskrift her
Smoothie med banan og blåbær

Det føles skikkelig godt å komme i gang med gode vaner etter en ferie hvor jeg ikke ofret det en eneste tanke. På skolen skal vi drive en del med registrering av matinntak og aktivitet, så det blir spennende. Jeg gjorde jo dette for nesten nøyaktig 2 år siden på Bjørkens Høyskole, så det blir veldig spennende å sammenligne og se om matinntaket mitt har endret seg mye siden den gang. I dag fikk vi også eksamensresultatene fra før jul tilbake, og jeg er lettet og fornøyd. En god følelse etter en eksamen.

Har du noe godt på menyen denne uka?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)